ايثارگري يا ايثارخواهي

ساخت وبلاگ
خداوند در آيه 33 از سوره 33 يعني سوره احزاب مي فرمايد: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا؛ جز اين نيست که خدا فقط مى‏ خواهد آلودگى را از شما اهل بيت و خاندان پيامبر بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند.بايد توجه داشت که اين تطهير همان خلافت حضرت آدم(ع) در همان خلقت ايشان انجام شده است، نه آن که پس از خلقت ايشان را تطهير کرده باشد.به سخن ديگر، خداوند آدم(ع) را براي خلافت آفريد و منظور از جعل خلافت اين نيست که اول آدم را خلق کرد و سپس ارتقاي درجه داد و او را خليفه کرد. اين امر در امور ديگر نيز است. مثلا رفعت آسمان، تطهير اهل بيت(ع)، عس مصفي در بهشت و مانند آن ها از مصاديق آن است؛ زيرا اين طور نيست که نخست آسمان در پايين خلق شده و سپس رفعت يافته باشد، يا اهل بيت (ع) نخست ناپاک بودند و سپس تطهير شده باشند، و يا عسل بهشتي نخست با موم بود و سپس خالص و صاف از موم شده باشد؛ زيرا عسل بهشتي را زنبور عسل توليد نمي کند تا با موم همراه باشد و نياز به تصفيه داشته باشد؛ از همان اول که جاري مي شود، صاف و مصفي است.هم چنين اهل بيت(ع ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : طهارة اهل البيت عليهم السلام,اهل بیت عصمت و طهارت,اهل بيت عصمت و طهارت, نویسنده : bsamamosf بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت: 12:34

خداوند در آيات قرآني بر اهميت و ارزش استغفار بسيار تاکيد کرده است. در اهميت استغفار همين بس که استغفار پيامبر(ص) مي تواند بلا را دفع و رفع کند و نعمت را بشر ارزاني دارد؛ البته خداوند به پيامبر(ص) هشدار داده که تاثير اين استغفار درباره کافران و مشرکان لجوج نيست؛ زيرا اگر هفتاد بار ايشان استغفار براي آنان داشته باشد، تاثيري نخواهد داشت. خداوند مي فرمايد: اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ؛ چه براى آنان آمرزش بخواهى يا برايشان آمرزش نخواهى يكسان است‏ حتى اگر هفتاد بار برايشان آمرزش طلب كنى هرگز خدا آنان را نخواهد آمرزيد چرا كه آنان به خدا و فرستاده‏ اش كفر ورزيدند و خدا گروه فاسقان را هدايت نمى ‏كند.(توبه، آيه 80)از اين آيه به دست مي آيد که هفتاد بار استغفار پيامبر(ص) نقش به سزايي دارد. از همين روست که عدد هفتاد براي استغفار روزانه معروف و مورد عمل است؛ چنان که  استغفار هفتاد مرتبه در نماز شب ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت: 12:34

از نظر قرآن، آن چيزي که به عنوان قوه ادراکي در انسان و جنيان عمل مي کند، قلب است. خداوند مي فرمايد: وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ؛ و در حقيقت بسيارى از جنيان و آدميان را براى دوزخ آفريده‏ ايم [چرا كه] دلهايى دارند كه با آن [حقايق را] دريافت نمى كنند و چشمانى دارند كه با آنها نمى ‏بينند و گوشهايى دارند كه با آنها نمى ‏شنوند آنان همانند چهارپايان بلكه گمراه‏ ترند [آرى] آنها همان غافل‏ماندگانند.(اعراف، آيه 179) زيرا خداوند مي فرمايد که بسياري از جنيان و انسان ها گرفتار دوزخ شدند چون با قلوب خويش فقه و فهم نکردند. پس فهم و ادراک انسان با قلب است؛ هم چنان که چشم براي بينايي و گوش براي شنوايي است. از اين آيه هم چنين به دست مي آيد که جنيان نيز داراي قلب و گوش و چشم هستند.با توجه به اين آيه نمي توان گفت که واژه قلب مساوق با واژه عقل است و نبايد عقل و قلب ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت: 12:34

اگر قلبي به سبب گناه از توان افتاد و ديگر نتواند چراغ فروزاني باشد، آن زمان، انسان توان شناختي خود را به طور کامل از دست مي دهد؛ زيرا تا زماني که قلب بر فطرت خود باشد، به کار اساسي شناختي خود مي پردازد. پس هر آن چه که در فطرت است بازتاب مي دهد؛ زيرا فطرت همانند نظام عامل اصلي است که در رايانه است. اين نظام عامل اصلي حقيقت انسان که نامش فطرت است، به آدمي اين امکان را مي دهد تا برنامه جديدي را بپذيرد و نصب کند. عقل به عنوان چراغ قلب اين محيط را روشن مي کند و انسان اين بازتاب را در قالب تفکر تعقلي مي بيند. الهامات قلبي در ادامه همين بهره مندي از فطرت است؛ البته وقتي از طريق ابزارهاي حسي چون گوش و چشم مواد شنيداري و ديداري وارد انسان شد، اين قلب است که آن را دريافت و فهم و ادراک مي کند. اين حالت ادراکي در قرآن به عنوان افئده است.به سخن ديگر، نفس انساني داراي حالتي چند است که با توجه به حالات آن نامگذاري مي شود. گاه از آن به قلب تعبير مي شود؛ زيرا در مقام قوه ادارکي و فهم عمل مي کند(اعراف، آيه 179)؛ گاه از آن به عقل تعبير مي شود(حج، آيه 46) که در مقام روشنايي بخشي به امور دريافتي و داده هاي ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 100 تاريخ : چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت: 12:34

اربعين براي شيعيان اهل بيت(ع) يک عدد نيست، يک دنيا مفهوم و معناست. اربعين براي اهل بيت(ع) تصويري زيبا و جميل از همه محبت خدا در جام بلا است. اربعين يعني؟ اربعين، يک چله از چه ها! يک چله از چهچه ها فروخورده! يکي از بي نهايت درد! يعني يک اربعين عاشقي! يک اربعين سوز! يک اربعين بلا و ابتلاء ! يک اربعين درد بي نوا! يک اربعين غربت قرباء! يک اربعين شلاق و تازيانه! يک اربعين ناله و فرياد! يک اربعين سوار بر شترعريان و کجاوه هاي خونين! يک اربعين از بي نهايت شيون هاي شيواي شبانه! و تازيانه هاي زمانه! بودن در غل و زنجير! رفتن در شام غربت شير! باران اشک و آه! سرشک هاي روان در سر چاه! شاهدان شهيد سواره بر نيزه! سران بر سردار! ميوه هاي چيده در قنداق! بوته هاي شکسته از طاق! توفان نيامده بلا! سازه هاي نقاره و کرنا! مستي يزيديان و سرهاي بريده در تشت طلا! بوسه هاي زشت خيزران بر لبان پيامبر! خنده هاي مستانه ديوان! تن پوش هاي پاره و عريان! ناله هاي درد مادران! ضجه هاي خسته کودکان! اربعين يعني يک سفر در طول و عرض تاريخ! اربعين يعني يک پياده روي در خارستان سقيفه! اربعين يعني يک فرياد شکسته در ميان در و ديوار ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : اربعين,اربعينيه,اربعين يوم على فراقك, نویسنده : bsamamosf بازدید : 63 تاريخ : چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت: 12:34

بر اساس آموزه هاي وحياني قرآن، مشروعيت و مقبوليت نظام اسلامي، رفتار بر اساس فلسفه وجودي آن است؛ بنابراين هر گاه بر خلاف فلسفه وجودي، رفتاري داشته باشد از مشروعيت و مقبوليت سياسي و اسلامي مي افتد. خداوند در آيه 25 سوره حديد، ضمن تبيين فلسفه وجودي نظام سياسي و اجتماعي در اسلام، به اصل قيام قسطي اشاره مي کند. بر اساس اين آيه، رسالت همه پيامبران ايجاد نظامي بر پايه فلسفه اسلام در چارچوب قوانين و احکام مکتوب الهي است. رسالت پيامبران به يک اصل عمومي توجه مي دهد که همان اصل گرفتن سهميه و قسط هر کسي بي توجه به نژاد و رنگ و جنس و مذهب است؛ زيرا هر کسي سهمي از دنيا دارد که بايد از آن بهره مند شود. بنابراين، اگر در جايي سهمي پرداخت نشده بايد گفت ظالم و مستکبري سد راه آن شده است. در اين جاست که توده هاي مردم بايد قيام کنند و سهم خواهي و مطالبه گري داشته باشند.از نظر آموزه هاي وحياني قرآن، عناويني چون اميرالمومنين، خليفه الله، خليفه المسلمين، خادم الحرمين الشريفين، دولت اسلامي و مانند آن ها، به معناي حقانيت نيست، بلکه حقانيت در عملکرد آنان نمودار مي شود؛ پس اگر کسي داراي اين عناوين باشد ولي عملکرد ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 73 تاريخ : چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت: 12:34

دانش به عنوان يک ارزش مطرح است و از همين رو، به عنوان يک واجب نفسي داراي ارزش اسلامي و پاداش خاص است. اما کدام دانش برتر و کدام يک برترين است؟از نظر ناظر دروني، وقتي به افراد عالم مراجعه مي کنيم هر صاحب علمي، دانش و علم خود را برتر بلکه برترين مي داند؛ زيرا بر پايه «کل حزب بما لديهم فرحون؛ هر حزبي به داشته هايش سرخوش و سرمست است.» بنابراين، جز خودش را نمي بيند و جز دانش خودش نمي شناسد. اين گونه است که در نزد هر دانشمندي دانشي که در آن تخصص دارد، اشرف علوم و برترين دانش ها است.از نظر ناظر بيروني، شايد قضاوت و داوري در حوزه ارزش گذاري سخت و دشوار باشد؛ ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 17 آبان 1395 ساعت: 6:14

اين که چه چيزي خوب و بد است، جز از عهده شريعت بر نمي آيد؟ به سخن ديگر، ارزشي يا ضدارزشي بودن کاري يا هنجاري و نابهنجار بودن رفتاري، را جز شريعت نمي تواند بگويد؛ زيرا اگر از عهده غير آن بر مي آمد، ديگر نيازي نبود تا خداوند شريعت بفرستد. پس مي توان گفت که ارزش گذاري از توان عقل خارج است؛ از اين روست که خداوند مي فرمايد: «کُتِبَ عَلَيْکُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَ عَسى‎ أَنْ تَکْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَکُمْ وَ عَسى‎ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ بر شما جهاد نوشته شده ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 67 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 1:44

يکي از بيماري هاي رواني، جنون و ديوانگي است. مجنون کسي است که جن به اشکال گوناگون بر افکار و رفتارش مسلط شده است. البته برخي تنها جن را مي بينند و از ايشان وحشت مي کنند؛ برخي ديگر جن زده شده و رفتارها و نشانه هاي جنون را نشان مي دهند؛ برخي ديگر، با آنان ارتباط داشته و موکلاني در اختيار دارند و بده و بستان مالي و اطلاعاتي دارند و پيش بيني ها را از آينده بيان مي کنند که راست است. نويسنده در اين مطلب با مراجعه به قرآن بر آن است تا علل و عوامل، نشانه ها و راه هاي درمان و رهايي از جنون و جن زدگي را تبيين کند. نشانه هاي جنون و ديوانگي جنون و ديوانگي داراي شدت و ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : جنون و درمان, نویسنده : bsamamosf بازدید : 89 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 1:44

بر اساس آياتي از قرآن از جمله آيه 5 سوره حج و آيه 14 سوره مومنون، تاثير تن بر روان بسيار شگفت انگيز و بسيار مهم و اساسي است؛ زيرا اين تن تا زماني که به بلوغ نهايي نرسيده باشد، روان تحقق و حقيقت خارجي نمي يابد. خداوند از فرآيند رشدي تن از نطفه تا گوشت جويده و مانند آن ها سخن به ميان مي آورد. وقتي تن به بلوغ کامل رسيد، در آن صورت، از سوي خداوند «انشاء خلقا آخر» انجام مي شود. در حقيقت در تماميت و کماليت تن است روان شکل مي گيرد که خود يک تحول باور نکردني همانند تبدل کم به کيف است؛ از اين روست که قرآن از آن ، به انشاء خلقا آخر يعني ايجاد خاص با خلقتي ديگر تعبي ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت: 1:14

 ‏سرشناسه:م‍ن‍ص‍وري‌، خ‍ل‍ي‍ل‌، 1343 -‏عنوان و نام پديدآور:فقه رسانه : بايدها و نبايدها/ خليل منصوري.‏مشخصات نشر:قم : هماي غدير، ‏?1395.?‏مشخصات ظاهري:‏?708 ص.?‏شابک:??978-600-8520-10-8??‏وضعيت فهرست نويسي:فيپا‏يادداشت:کتابنامه. ‏موضوع:رسانه‌هاي گروهي‏? -- قوانين و مقررات (فقه)??‏موضوع:Mass media -- *Law and legislation (Islamic law)‏رده بندي کنگره:‏??BP198/6???? /ر46?م8 1395?‏رده بندي ديويي:‏??297/379??‏شماره کتابشناسي ملي:4381876   ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : انتشار کتاب در خارج از کشور,انتشار کتاب در آمریکا,انتشار کتاب بازی شیطانی,انتشار کتاب,انتشار کتاب شما,انتشار کتاب شعر,انتشار کتاب الکترونیکی,انتشار کتاب در آمازون,انتشار کتاب ترجمه شده,انتشار کتاب کودک, نویسنده : bsamamosf بازدید : 85 تاريخ : چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت: 2:34

شکر واقعي همان شکر عملي است نه شکر زباني. خداوند نيازي به شکر انسان ندارد و اگر از انسان خواسته مي شود تا شکر نعمت به جا آورد، مراد و منظور همان شکر عملي است نه زباني. به اين معنا که از بنده خواسته مي شود تا با استفاده درست از نعمت، شاکر واقعي نعمت الهي باشد. شکر زباني تنها يادآوري اين معنا است که ما چيزي را داريم که خداوند به ما داده و بايد قدردان آن بوده و به درستي از آن استفاده کنيم.به عنوان نمونه خداوند درباره شکر واقعي و حقيقي نعمت مي فرمايد: وَ اللَّهُ أَخْرَجَكُم مِّن? بُطُونِ أُمَّهَ?اتِكُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَيئْـ?ً?ا وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ و ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت: 2:34

دنيا بازار تجارتي است که رقابت در آن بسيار زياد است. در اين دنيا پر رقابت کسي سود مي برد که در راه راست سعي و تلاش در قالب کدح داشته باشد و خستگي در آن راه نيابد.(انشقاق، آيه 6)انسان ها در اين دنيا به چند دسته تقسيم مي شوند. برخي موفق مي شوند، برخي ناکام و برخي ديگر در اوج موفقيت قرار مي گيرند. براي رسيدن به موفقيت بايد نخست شتاب کرد، سپس پيشتاز شد و آن گاه امام. در حقيقت مردم را مي توان سه دسته دانست: شتابان: کساني که دانستند براي رسيدن به موفقيت بايد در کارهاي خير شتاب گيرند و به سرعت براي انجام آن اقدام کنند: وَسَارِعُوا إِلَى? مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُ ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت: 2:34

ما در زندگي اجتماعي گاه دچار اختلاف مي شويم و روابط ميان ما و ديگران به تباهي و فساد مي کشد. آتش اختلاف آرامش و آسايش را از ما سلب مي کند. اين مساله به ويژه نسبت به کساني که هر روز با آنان سر و کار داريم يا خويشاوندي موجب مي شود تا ارتباط و سروکار داشته باشيم، خيلي با اهميت است. هر کسي مي خواهد اين فساد اختلاف از ميان برود و روابط اصلاح شده و صلح و صفا بر قرار شود.يکي از راه هايي که معصومان(ع) براي اصلاح امور و ايجاد صلح و صفا بيان مي کنند، اصلاح و ايجاد صلح و صفا با خدا است. به نظر مي رسد که ريشه و خاستگاه اين مشکل ميان ما و مردم به مشکلي بر مي گردد که ميا ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت: 2:34

اين که انسان هماره نسبت به نعمت هاي خداوند شکر قلبي، زباني و عملي داشته باشد و آن نعمت را در جاي درست و مناسب خودش به کار گيرد، امري ارزشي و پسنديده است و خداوند براي شاکران آثاري از جمله شرح صدر و سعه وجودي را وعده داده و فرموده است: وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ؛ و همچنين به خاطر بياوريد هنگامي را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاري کنيد، بر شما خواهم افزود.(ابراهيم، آيه 7)هم چنين انسان بايد در برابر نيکوکاري ديگران شاکر و سپاسگزار باشد. امام رضا(ع) مي فرمايد: مَن لَم يَشکُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقينَ لَم يَ ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت: 2:34

اسلام هرگز آغازگر جنگ نبوده و نيست. از اين روست که امام حسين(ع) با دشمن مذاکره مي کند تا اينان دست از جنگ بردارند، نه آن که ايشان بخواهد از مواضع اصولي خويش عقب نشيني کند، چنان که برخي ها دوست دارند و انجام مي دهند. بر همين اساس وقتي دشمن در مذاکرات اصول را شنيد و نپذيرفت، امام حسين(ع) «هيهات من الذله» فرمود، با اين حال دست به سلاح نبرد تا آنان حمله کردند.وقتي هم دشمن حمله مي کند، قرآن مي فرمايد با اينان کارزار کنيد تا اسلحه ها را بر زمين بگذارند. هدف از جنگ اين نيست که دشمن را بکشند، بلکه ديگر جنگي نباشد. از همين رو، مي فرمايد: حَتَّي تَضَعَ الْحَرْب ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : روز جهانی صلح در افغانستان,درباره صلح جهانی, نویسنده : bsamamosf بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت: 2:34